Wei de koe in de uier knijpt..... - Reisverslag uit Uganda, Tanzania van MaarteninUganda - WaarBenJij.nu Wei de koe in de uier knijpt..... - Reisverslag uit Uganda, Tanzania van MaarteninUganda - WaarBenJij.nu

Wei de koe in de uier knijpt.....

21 Januari 2017 | Tanzania, Uganda

Het is weer zover..... We gaan op reis om een aantal projecten in Oeganda te veroorzaken!
Vertrek is zondag, verblijf vier weken. Er reizen verschillende mensen achter me aan.
Zo is er Nursel, een orthopedagoog die gaat helpen bij het opzetten van een veilige plek voor kinderen met autisme. Martijn, een student van Artez, docenten opleiding drama, gaat met de theatergroep Billa Pah WrotThot in Gulu 6 weken stage lopen. En Danielle, actrice waar ik al heel lang mee samenwerk en Elian, trainster/coach bij Fast Forwards, gaan samen, ook in Gulu, een voorstelling maken met meiden (misbruik en tienerzwangerschappen met alle gevolgen van dien) en mogelijk ook een flashmob....
Daarnaast ga ik zelf verschillende vrouwengroepen rondom Arua en Congolese grens trainen in interactief theater.... Geiten/kalkoenen/kippen/stoelen/naaimachines/avocado tree etc. uitlenen.... Mogelijk iets met 'een medische post' opzetten voor de Batwa's (pygmeeën) en ik heb door een sneltekenbureau het hele proces van 'planten tot gebruik' van de Aloe Vera laten uittekenen en daar katoenen posters van laten maken zodat iemand die het lezen niet meester is (bijna iedereen in het noorden) toch snapt hoe je deze plant kunt benutten voor je gezondheid. Tot slot zijn studenten in Dronten van de landbouw hogeschool bezig geweest met het onderzoeken van Aloe Vera toepassing en oliepomp voor eventueel zeep maken etc. Daarom gaan we 5 handpompen meenemen en kijken wat er gebeurt....
Kortom.... het is weer een groot avontuur vol met bijzondere wendingen!

Mochten jullie nog een geit, kalkoen, kip of avocado tree willen uitlenen dan is dit natuurlijk mogelijk!!
Het is zelfs aan te raden want zoals dé beroemde boerenwijsheid weet: “Wie de koe in de uier knijpt, krijgt vanzelf melk.”!!!

Stg. Thot-Worldwide.com
TRIODOS nr NL47TRIO0390354546

De hartelijke groeten van uw correspondent uit ...nu nog Dronten!

• 21 Januari 2017 - 11:39

Arie Hemmen:

Maarten ik wens je weer heel veel succes. Bewonderenswaardig wat je daar allemaal doet. Chapeu

• 21 Januari 2017 - 11:46

Ernestine:

Hoi Maarten,

Wat een heerlijk avontuur weer.Ik wens je ook veel success met al hetgeen je daar van plan bent te doen. Klinkt ontzettend nodig en dus ook voldoening gevend. Stay safe and take care!
    Ernestine

Hi Maart, veel succes met je activiteiten ! Je hebt een druk programma! Pa

• 21 Januari 2017 - 21:17

Femke:

Ha Maarten, zo, toch weer een hele swung aan het Uganda verhaal, lees ik ! toch nog (lang) niet klaar daar! Heel fijn voor iedereen die jou daar gaat ontmoeten :-) Heb het goed en behouden reis! Tot het terras in het voorjaar ;-)

• 21 Januari 2017 - 22:07

Thécla:

Wow Maarten, weer heel wat voor de boeg! En doe lieve Nursel de groeten! Goede reis en ik lees wel weer......;-)

• 22 Januari 2017 - 08:28

Berdine:

Succes en plezier !

• 23 Januari 2017 - 11:35

An:

Dag Maarten,

Ik wens je weer heel veel succes.
    Wat een mogelijkheden creeeren jullie fantastisch.