één verplaatste letter... - Reisverslag uit Dronten, Nederland van MaarteninUganda - WaarBenJij.nu één verplaatste letter... - Reisverslag uit Dronten, Nederland van MaarteninUganda - WaarBenJij.nu

één verplaatste letter...

Blijf op de hoogte en volg

05 Augustus 2012 | Nederland, Dronten

Het komt op slechts één verplaatste letter aan…
Bij egocentrisme is de centrale vraag: ‘Wat kan ik eruit halen?/Wat zit er voor mij?’
Bij geocentrisme wordt de sleutelvraag:’Wat kan ik hier brengen?’
Één letter… en een totaal ander perspectief komt tevoorschijn.

In alle stilte op de lijn is er van alles gebeurd!
Op Hope North (het weeshuis met secundiaryschool van oorlogs’kinderen’) hebben we een heel veld met Aloe Vera’s gepland met Hans. De planten slaan goed aan en de eerste opbrengst is voor de vrouwen in het noorden die door de rebellen hun lippen en oren zijn kwijtgeraakt. Zij moeten vanuit dit veld hun eigen planten gaan krijgen en daarmee hun eigen medicijn. Hans, dank voor je fantastische hulp!
Ook is José 6 weken op Hope North geweest. Ik had haar gevraagd want José is creatief therapeut en er valt daar aardig wat te therapeuten! Ook heeft José een medische achtergrond en wat ik hoopte is gebeurd. Ze heeft een medische post voor de studenten en de omgeving van Hope North gerealiseerd en we hebben samen een verpleegster aangenomen! Er moet nog veel materiaal worden aangeschaft en medicijnenvoorraad aangevuld, maar het begin is er. Als er nog een persoon met medische spullen dit bericht leest dan vraag ik ‘help!’
Ook heb ik met hulp van mijn spelers van Thot in Nederland een maatschappelijk werkster, Eva, aangenomen. Zij is Oegandese, heeft stage gelopen op Hope North en zij is een gouden meid.
Deze week vertrek ik met Rixt weer naar Oeganda en ga werken met de vrouwen in het noorden. Daarnaast heb ik wilde plannen met het levensverhaal van Sam Okello. Eerst een script ervan gemaakt en nu kijken of ik er, met Sam en de professionals om hem heen, een musical of film uit kan slepen. Als tegenhanger van ‘Koni 2012’ een product geheel door Oegandesen gemaakt….
Hoe dit alles verder gaat lopen hoort u weldra van mij…
En als u nog stevig vakantie aan het vieren bent dan wens ik u een pracht tijd!
Hartelijke groet vanuit nu nog, rgenachtig Dronten.
Uw correspondent.
Maarten

  • 05 Augustus 2012 - 21:41

    Lisanne:

    Lieve Maarten en Rixt,

    Hele goede reis! Heb alle vertrouwen dat jullie er weer veel mooie dingen zullen doen, zien, ervaren en dromen.

  • 06 Augustus 2012 - 09:55

    Elma:

    Ha Maarten en Rixt,
    Harstikke goed dat jullie die kant weer op gaan. En heel mooi om te horen wat jullie allemaal met en voor de mensen daar doen, zodat ze daar verder mee aan de slag kunnen.!! Goed om elkaar te spreken daarna. Een hele mooie, zinvolle reis. Hartelijke groet Elma

  • 06 Augustus 2012 - 11:49

    Syb:

    Wat zijn jullie weer goed bezig, zeg, bezige bijtjes! Hele goede reis, saampjes, en heel veel succes!! Geniet van je verjaardag a.s. vrijdag (je eerste dag in Oeganda?). We zien mekaar donderdag nog om uit te zwaaien?
    Gr.X. Syb

  • 10 Augustus 2012 - 20:32

    Gert Talens:

    Boot

    Goed dat die groene planten aanslaan. Goed ook dat jij er verder niet voor zorgt. En o ja, je groene hegje..... morgen ga ik het weer voor het eerst sinds maanden bekijken. En afhankelijk van hoe groen je hegje is zullen mijn hond en ik onze afwatering er bij aanpassen. Alles op maat Boot, alles op maat, immers niet de vraag wat kan ik eruit halen telt, maar wel de vraag wat kan mijn hond er brengen!!!!

    Een hartelijke groet

    En o ja.... blijf maar lekker lang weg!

  • 12 Augustus 2012 - 18:05

    José:

    Ha Maarten en Rixt, jullie worden gevolgd en in gedachten reis ik een beetje mee. Hoop dat er weer veel stappen gezet kunnen worden. Je weet, je kunt op mij rekenen. hartegroet, José
    enne eenjaartje erbij?? van harte met mooie nieuwe doelen en resultaten. Het hart Mooi spreekwoord uit Nigeria: "het is nooit het verkeerde moment om het juiste te doen".

  • 13 Augustus 2012 - 14:10

    Gert Talens:

    Boot

    Wat is ie mooi groen!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronten

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 99169

Voorgaande reizen:

30 Januari 2023 - 01 Maart 2023

We gaan weer!!

17 Februari 2011 - 19 Maart 2011

Theater in Oeganda

Landen bezocht: