Adopteer een cactus - Reisverslag uit Uganda, Tanzania van MaarteninUganda - WaarBenJij.nu Adopteer een cactus - Reisverslag uit Uganda, Tanzania van MaarteninUganda - WaarBenJij.nu

Adopteer een cactus

Blijf op de hoogte en volg

12 Februari 2013 | Tanzania, Uganda

Jaaa daar zijn we weer!
En de reis gaat beginnen….
Vanaf de laatste keer dat ik naar Oeganda ben geweest is er weer veel gebeurd.
Nienke en Chris (twee spelers van Thot) waren in Ghana en hebben een voorstelling gemaakt over HIV/Aids. Martijn (een andere acteur van Thot) zit in Colombia en gaat aan het werk met tienermoeders.
Hans, mn vriend die een veld met Aloe Vera’s op Hope North heeft aangelegd, is er met kerst met de hele familie geweest en heeft de eerste bladeren en stekken naar de vrouwen in het noorden gebracht. En Pim en Luc, twee jongens van de Design opleiding in Eindhoven, gaan een starterspakket ontwikkelen voor deze vrouwen zodat ze de Aloe Vera en goudsbloem kunnen verwerken tot zalf. Zij hebben de afgelopen weken veldonderzoek gedaan in Oeganda en helaas hoorde ik dat Luc is opgenomen in het ziekenhuis in Oeganda en Pim is eergister alleen teruggevlogen maar ligt nu ook in het ziekenhuis, allebei wegens heftige malaria.

Mijn eigen reis gaat natuurlijk weer naar Hope North. Ik wil kijken of we een musikale voorstelling kunnen maken. Bregje en Danielle (twee actrices bij Thot) komen halverwege en helpen mee.
Verder de vrouwen in het noorden plantenstekken brengen, de twee voorstellingen verder begeleiden, War Child Kampala koppelen aan de projecten, en mogelijkheden zoeken om de voorstelling ‘Who is to blame?’ logistiek en financieel vanuit Oeganda beter te organiseren.
Jullie zijn natuurlijk weer meer dan welkom om mee te kijken en ik houd u op de hoogte….
Oh ja….. en mogelijk wilt u het volgende project steunen…..

Adopteer een cactus voor € 5!
En help vrouwen in Oeganda oud te worden zonder pijn.
Maarten reist 15 februari 2013 weer naar Oeganda. Eén van zijn missies is ‘closing the gap between knowledge and action’.
Maarten weet: “Er zijn in Noord Oeganda veel vrouwen die door rebellen tijdens de afgelopen oorlog in hun gezicht grof zijn verminkt. Oren eraf, lippen eraf. Deze vrouwen lijden dagelijks en vechten voor hun bestaan. Hun droom is oud worden zonder pijn. Aloë Vera helpt hierbij”.
De Aloë Vera is een cactus die in haar bladeren gel heeft die direct pijn verlicht en de huid soepel maakt. Een goede vriend van Maarten heeft ervoor gezorgd dat er reeds een veld van 1500 Aloë Vera’s is geplant en ontwikkeld in centraal Oeganda. Deze planten stekken nu snel en de stekken moeten nu naar het noorden van Oeganda worden gebracht. De vrouwen daar krijgen ze, ontwikkelen hun eigen veld, leren de gel te gebruiken en te verwerken om zo zichzelf te helpen en kunnen zo zelf hun eigen geld verdienen om te leven …. zonder pijn.
Wat moet jij met deze kennis?
You can close the gap between knowledge and action!
Kom in actie en help Maarten deze missie tot een succes te maken.
Adopteer een cactus! …… of een stuk of 10 …….. 1000 ……
Voor € 5 help je een cactus een zeer zinvol leven te geven!!
Met jouw € 5 wordt het stekje naar het noorden vervoerd en geplant. Daarnaast wordt met je € 5 het starterpakket betaald om de Aloë Vera tot medicijn te verwerken.
Je kunt je adoptiebijdrage onder vermelding van ‘adoptie cactus’ overmaken op:
Bankrekening Triodos 390.35.45.46 - t.n.v. Stichting Thot-Worldwide, Dronten
Heb je dit gedaan …. then you have closed the gap between knowledge and action!
DANK! Namens alle cactussen …….. en de vrouwen!
Stichting Thot-worldwide

Ps. Zend dit bericht aan al je vrienden.

  • 12 Februari 2013 - 22:48

    Annette:

    De eerste cactus is geadopteerd... Mogen er nog veeeel volgen.
    Succes Maarten
    Liefs v d Stoofpotvrouw

  • 12 Februari 2013 - 22:51

    Annette:

    De eerste cactus is geadopteerd
    Mogen er nog veeeel volgen
    Succes X
    Stoofpotvrouw

  • 12 Februari 2013 - 22:52

    Jose Van Baarsen:

    Zo Maarten, je bent er weer klaar voor ! stiekem reis ik graag weer een beetje mee, dat weet je.
    Het belooft weer een mooie reis te worden. Maar je weet het nu ook weer he.. pas op voor die muggen!! Maar dat de vrouwen blij zullen zijn staat vast. De verhalen van Pim en Luc zijn geweldig en hoop dat ook hun project volledig slaagt! dat alles heb jij in gang gezet!!!
    en leuk om zo weer in Kayunga Rixt weer even samen te kunnen zin.
    ik wens je een heel mooie reis en veel succes met alles! Heb het goed. Groet aan Rixt en alle bekenden en een grote hartegroet José

  • 12 Februari 2013 - 22:52

    Jose Van Baarsen:

    Zo Maarten, je bent er weer klaar voor ! stiekem reis ik graag weer een beetje mee, dat weet je.
    Het belooft weer een mooie reis te worden. Maar je weet het nu ook weer he.. pas op voor die muggen!! Maar dat de vrouwen blij zullen zijn staat vast. De verhalen van Pim en Luc zijn geweldig en hoop dat ook hun project volledig slaagt! dat alles heb jij in gang gezet!!!
    en leuk om zo weer in Kayunga Rixt weer even samen te kunnen zin.
    ik wens je een heel mooie reis en veel succes met alles! Heb het goed. Groet aan Rixt en alle bekenden en een grote hartegroet José

  • 12 Februari 2013 - 22:52

    Jose Van Baarsen:

    Zo Maarten, je bent er weer klaar voor ! stiekem reis ik graag weer een beetje mee, dat weet je.
    Het belooft weer een mooie reis te worden. Maar je weet het nu ook weer he.. pas op voor die muggen!! Maar dat de vrouwen blij zullen zijn staat vast. De verhalen van Pim en Luc zijn geweldig en hoop dat ook hun project volledig slaagt! dat alles heb jij in gang gezet!!!
    en leuk om zo weer in Kayunga Rixt weer even samen te kunnen zin.
    ik wens je een heel mooie reis en veel succes met alles! Heb het goed. Groet aan Rixt en alle bekenden en een grote hartegroet José

  • 12 Februari 2013 - 23:25

    Daan:

    Haaa die papposss!

    Je bent weer goed bezig, ik ben trotst!

    Ik hou je blog weer in de gaten!

    Groetosss

  • 12 Februari 2013 - 23:47

    Bert Bokhoven, De Onbekende Filosoof:

    Ook ik zal dit mooie initiatief doorgeven aan al mijn vrienden. Veel succes en kom heel weer terug.

  • 13 Februari 2013 - 08:03

    Gert Jan Van Goudoever:

    Hi Maarten, dank voor je gedeelde opwarmer.
    Teneinde jullie inzamelacties te stimuleren een vraag. Is Thot-Worldwide erkent als goed doel voor de Nederlandse belastingdienst? Dat genereert genereuze(re) giften!

    Goede reizen, veel succes en plezier.
    U wordt gevolgd.

    Groet,

    Gert Jan (als altijd een financiële getinte man)

  • 13 Februari 2013 - 13:15

    Gert Talens:

    Boot

    Jajajajaja mijn hond heeft er weer zin in. Blijf maar lekker lang weg. Dat is voor allen een win-win!


  • 13 Februari 2013 - 19:03

    Saxionie:

    Heel fijn weer de man in aktie en de vrouw achter het bureau.
    Ik ben echt blij, dat jij voor mij wilt gaan en daar het stof wilt happen en de verse vissekop in je schoot geworpen krijgt ipv in je gezicht :-)
    Ik meen het echt ik ben trots op je en ga zo door met het helen van wonden!
    Warme groet, Dorien

  • 13 Februari 2013 - 21:17

    An:

    Hallo lieve broer, met argusogen achtervolg ik je op deze reis. . . . . trots op je!
    Lieve groet An

  • 14 Februari 2013 - 16:57

    Nursel:

    Hey Muts je bent weer goed bezig. Je zit nu nog in het vliegtuig volgens mij, maar ik wens je heel veel succes daar! En ik zal een paar plantjes adopteren van je:-)

  • 17 Februari 2013 - 13:18

    Kyra:

    Hey Maarten, wat ben je weer goed bezig...
    ik heb zonet drie cactussen geadopteerd en ze gedoopt als Caccie, Tussie en Christofel (naar de reisbeschermer) en hoop dat ze hun doelen mogen dienen...
    Succes, X
    Kyra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Uganda

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 1164
Totaal aantal bezoekers 99176

Voorgaande reizen:

30 Januari 2023 - 01 Maart 2023

We gaan weer!!

17 Februari 2011 - 19 Maart 2011

Theater in Oeganda

Landen bezocht: