Which idea do you bring .....? - Reisverslag uit Uganda, Tanzania van MaarteninUganda - WaarBenJij.nu Which idea do you bring .....? - Reisverslag uit Uganda, Tanzania van MaarteninUganda - WaarBenJij.nu

Which idea do you bring .....?

Blijf op de hoogte en volg

24 Januari 2015 | Tanzania, Uganda

Elk creatieve proces of het nu gaat om voorstelling maken of projecten in beweging zetten, het komt altijd uit de zelfde gedachtegang voort:

‘Ideas and thoughts are part of the unseen reality. Therefore, It is in the unseen reality that creation and manifestation begin.
The more the idea is fed and nurtured in the imagination the more powerful it becomes.
As you share it with others and they support you, the idea continues to evolve. The energy keeps building and the idea finally begins to take physical form.
So the question is …. Which idea do you bring into this world?’

En de reis gaat weer opnieuw richting Oeganda. Maandag vertrek ik.
Na de bijzondere vertelling van ‘De Stormenjagers” in het ‘t Wisentbos (zie de twee foto’s) en het afronden van een muzikale voorstelling met PABO studenten in Deventer is het omzetten van de knop nog ver te zoeken…..
Toch zal het weer een bijzonder avontuur worden en kijkt men vanuit Oeganda al enige weken uit naar wat komen gaat. De meeste vrouwengroepen zijn werkelijk zelfredzaam geworden. En ik ga kijken hoe hun lessen in drum en dans z’n vruchten heeft afgeworpen. Ook het spelen van hun eigen verhalen zal de nodige ontwikkeling hebben veroorzaakt…. Ik heb een methode bij me van één van mijn speelsters, dat op een creatieve wijze mensen laat evalueren met elkaar en het zal zeker ook inspireren, zonder dat je hoeft te kunnen schrijven of lezen. Het werkt volgens een soort interviewen van elkaar aan de hand van symbolen.
Daarnaast komen er twee vrienden uit Nederland (één is timmerman en de ander gewoon handig) helpen aan het bouwen van een klaslokaal en speeltuin bij het schooltje van Ben in de buurt van Gulu. Dit schooltje is tot stand gekomen met sponsorgeld van de PABO in Deventer alwaar ik les geef.
Ik wil jullie, vrienden, familie, kennissen, sponsors, spelers en studenten dan ook heel erg bedanken voor jullie financiele en fysieke steun waardoor er ook nu weer mooie dingen gedaan kunnen worden!!!
Naaimachines, spaarkisten, geiten, koeien, kalkoenen, Aloe Vera’s, de interactieve voorstellingen en nu ook nog eens 1000 kippen uitlenen waardoor de zelfredzaamheid en eigenwaarde van 7 vrouwengroepen, een jongerengroep en een 10tal pygmeeënstammen een stimulans krijgen…. Hoe mooi kan het zijn???!!
Ik houd u op de hoogte …..
Hartelijke groet, Maarten

  • 24 Januari 2015 - 17:41

    Daan:

    Ik ben weer trots! Goed bezig!

    Ik kijk uit naar je verhalen

  • 24 Januari 2015 - 18:53

    Pa:

    Geweldig Maarten wat je allemaal hebt opgezet! Veel sterkte toegew en st .Wees voorzichtig,

  • 24 Januari 2015 - 20:06

    Greet:

    Maarten ik wens je weer een prachtige tijd in Uganda.
    Wat zullen ze weer blij zijn en genieten dat jij er bent.
    Liefs Greet

  • 24 Januari 2015 - 21:03

    An:

    Dag maarten, ik wens je een heel goede tijd toe en wees voorzichtig.
    Fijn dat je die mensen daar zoveel kan geven en dat ze naar je uit kijken.
    Hartelijke groet An

  • 25 Januari 2015 - 07:46

    Ernestine Burnett:

    Hoi Maarten,
    Het allerbeste voor het nieuwe jaar en ook voor je nieuwe avontuur. Ik vind het geweldig wat je doet. Take care & enjoy. Kijk uit naar updates!
    Liefs, Ernestine

  • 25 Januari 2015 - 10:46

    Jet En Jan:

    Hoi Maarten,
    Fijn dat je weer energie naar Oeganda gaat brengen. Geniet er weer van, dat zullen ze ook weer van jou doen
    Jet en Jan

  • 27 Januari 2015 - 14:31

    Anna:

    Goed bezig Maarten,
    Voorzichtig aan en ik kijk uit naar de verslagen.

  • 28 Januari 2015 - 14:48

    Lilian:

    Lieve Maarten, ik hoop dat het wat minder stormachtig zal zijn dan in het Wisentbos! Een fijne tijd en beel succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Uganda

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 99095

Voorgaande reizen:

30 Januari 2023 - 01 Maart 2023

We gaan weer!!

17 Februari 2011 - 19 Maart 2011

Theater in Oeganda

Landen bezocht: