Leen me een paar kippen! - Reisverslag uit Uganda, Tanzania van MaarteninUganda - WaarBenJij.nu Leen me een paar kippen! - Reisverslag uit Uganda, Tanzania van MaarteninUganda - WaarBenJij.nu

Leen me een paar kippen!

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg

15 November 2014 | Tanzania, Uganda


Het gaat weer gebeuren….. 24 januari vertrek ik naar Oeganda.
Er staat meerdere projecten te wachten op initiatieffffff….
Voor één van deze projecten vraag ik jullie hulp!!!
Joyce, de maatschappelijk werkster uit Mukono,
(Mukono is één van de 6 vrouwengroepen die geregeld de twee voorstellingen ‘Domestic Violence’ en ‘Child abuse’ spelen) heeft me gevraagd te helpen om een kippenfarm te helpen opzetten in Noord Oeganda bij de Congolese grens. Een groep vrouwen die gewoon niks te makken hebben en er is veel ellende…. 1000 kippen is de bedoeling. Het project is duurzaam, dus eenmalig het bedrag van € 1850,00. Daarna moet het project zichzelf kunnen onderhouden en de winst gaat naar o.a. schoolgeld voor hun kinderen. Ze ‘krijgen’ de kippen niet, we lenen ze…. Hun mannen kunnen dan tenminste niet de kippen voortijdig verkopen, financieren we dus ook niet hun drank…. “Of ik die kippen later weer terug wil, want we lenen ze toch?”… geen idée! Verzinnen we nog…..
Dat betekent dus voor € 1,85 leen jij hun één kip…. “Maar wat als ik er 5 of 10 of …. of 98 wilt lenen????? Geen probleem! Ik accepteer dat!
De actie zet ik nu al in zodat ik in februari kan zien wat er daar gerealiseerd is.

En er is ook een wederdienst! Win – Win dus!
Ik nodig u uit voor de buitenvertelling c.q. ‘voorstelling': 'De stormenjagers’
Mensen klampen zich vast aan de liefde
en zijn bang voor stormen.
Maar het werkt net andersom….
Je moet de liefde leren loslaten
En de storm in durven gaan.
Als je de storm niet ingaat, zal er nooit iets gebeuren
en zal je leven nooit beginnen…..

In ‘t Wisentbos te Dronten
10 Januari, om 21.00 uur, met gluhwein!!

Routebeschrijving volgt als jullie tenminste sponsoren, hahaha!!!

Het banknummer van Thot-Worldwide is NL47TRIO0390354546

  • 15 November 2014 - 12:03

    Berdine:

    Leuk !
    Ik wil wel 10 kippen lenen en kom graag 10 januari.
    Groet Berdine

  • 15 November 2014 - 15:56

    Peter:

    Noble House schenkt 50 kippen als ze maar niet naar mij vernoemd worden.

    succes

    Peter

  • 15 November 2014 - 16:03

    Kim Sliggers:

    Hoi Maarten,

    Wij lenen 10 kippen :-)
    Heel veel succes daar in januari/februari!!
    Groet, Kim en Jaap Harm

  • 15 November 2014 - 17:22

    SaxionieGEWELDIG :

    Wie wat ontvangt en bewaart heeft nog eens wat...;-)
    Ik was de tel kwijt geraakt.. Groet Dorien

  • 16 November 2014 - 09:00

    Sandra:

    20 chickies coming up!

  • 16 November 2014 - 09:29

    Rina:

    En nog eens 20 kippen van mij erbij voor zo'n prachtig iniitiatief!

  • 16 November 2014 - 10:53

    Trijnie:

    Wat een mooi initiatief! Van mij ook 20 kippen erbij.

  • 16 November 2014 - 12:31

    Anneke:

    Superidee zeg! Doe mij maar 10 hanen dan wordt het gezellig in dat kippenhok!
    lieve groet An

  • 16 November 2014 - 19:14

    Irma:

    Van ons ook 20 kippen!

  • 16 November 2014 - 21:51

    Pa:

    Hi Maart
    Schrijf mij ook maar in voor 10 kippen. Ik vind dat je plan iets kortzichtig is. Je moet ruimer denken! Doe er daarom voor mij maar een haan bij. Doei

  • 17 November 2014 - 09:07

    Hans:

    Hoi gigant uit het Noorden,
    Win-win: ik schenk 100 kippen voor mooie nieuwe foto's en informatie van de Aloe vera velden. :-)
    Succes weer en doe ze de groeten van mij,
    Hans

  • 17 November 2014 - 16:10

    Daan:

    Ik heb net 10 kippen opgehaald bij de dierenwinkel! Ik kom ze snel even brengen..
    Ik vraag mij alleen af hoe je al die kippen meegaat nemen in het vliegtuig? succes hahaha
    Groeteeee!

  • 17 November 2014 - 20:28

    Geert:

    Hallo Maarten,

    Van mij tien kippen op een stokje.
    Zet 'm op en de groeten,
    Geert

  • 19 November 2014 - 21:34

    Lida:

    Wat een mooie actie weer! Ook wij dragen natuurlijk ons kippetje bij. Maak er maar 10 van,
    liefs Frens en Lida

  • 24 November 2014 - 10:01

    Willy Peetoom:

    Sodehannes Maart! We hebben al geiten gehad en nu weer kippen. Olifanten en vlooien zijn bij mij de grens; dat je dat weet. Vooruit...20 van die fladderaars dan maar.

  • 04 December 2014 - 20:22

    Lilian:

    Lieve Maarten, 10 kippetjes gestort!

  • 04 December 2014 - 20:46

    Maike Den Houting:

    Ik ben een beetje laat met kippen eh geld storten. Maar als het goed is hoor je nu nog meer gekakel op de Thot rekening ;-)
    Succes!

  • 12 December 2014 - 16:55

    Gert Jan Van Goudoever:

    Hi Maarten,
    Iedere keer verrast je sponsorvraag me.
    OK ditmaal dus het kippenleenplan.
    Ben benieuwd naar je vervolg.
    Succes,

    Gert Jan

  • 26 December 2014 - 12:36

    Harm En Wil:

    Hallo Maarten

    Geweldig initiatief. We hebben besloten met je actie mee te doen.

    Er moest toch ruimte gemaakt worden in de vrieslade voor de "kerstshow"

    Worden vast wel op de hoogte gehouden door Maarten Sr.

    Vel succes.



  • 29 December 2014 - 12:08

    Cindy:

    Hoi Maarten,

    Je vader heeft me over je vertelt! Zoooooo ontzetttend trots dat ie is! Wat ontzettend leuk en goed idee dat met kippen. Hoe bedenk je het?

    Ontzettend veel succes met de kippenfarm dat het een groot succes mag worden en dat je er vooral plezier in beleeft!

    Enne als je je vader spreekt, doe hem de groeten;)

    Groetjes Cindy

  • 13 Januari 2015 - 20:39

    Herman En Ineke:

    Mooi, Maarten! Heel erg benieuwd hoe dit zich ontwikkelt. WE hopen dat je nog steeds meer kippen kunt gebruiken. We gaan je steunen!

  • 01 Juni 2018 - 13:00

    Jerry:

    Ich möchte, dass Sie Ihr bestes versuchen und diese Gebühr bezahlen, weil ich gerade mit ihnen bin, damit Ihr Paket zu denen, die sie am Montag weiterleiten, und es wird Ihnen innerhalb von 2 oder 3 Tagen zu bekommen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Uganda

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 1300
Totaal aantal bezoekers 99460

Voorgaande reizen:

30 Januari 2023 - 01 Maart 2023

We gaan weer!!

17 Februari 2011 - 19 Maart 2011

Theater in Oeganda

Landen bezocht: